Onderzoek

– Beeld op het functioneren.

Als aanvulling op de aangeboden therapieën bij het Torenkamertje kan het goed zijn om door middel van onderzoek een beter beeld te krijgen van het functioneren van een kind of jongere. Daarnaast kan onderzoek inzicht geven over mogelijke oorzaken van de problemen en/of factoren die de problemen in stand houden. 

Afhankelijk van de hulpvraag en de leeftijd van het kind of de jongere, wordt er gebruik gemaakt van verschillende soorten vragenlijsten en tests. Er kan onder andere gedacht worden aan onderzoek naar: intelligentie, faalangst, hoogsensitiviteit, persoonlijkheidseigenschappen en de sociaal-emotionele ontwikkeling.

Informatie Onderzoek

  1. Intelligentie onderzoek (WISC-III) voor kinderen van 6 t/m 16 jaar.
    Performaal en verbaal IQ, kloof, verwerkingssnelheid.
  2. Faalangst (PMT-K-2) voor kinderen van 10-16 jaar (groep 7,8 en klas 1,2,3).
    Positieve en negatieve faalangst, prestatiemotivatie, sociaal wenselijk gedrag.
  3. Screeningsvragenlijst hooggevoeligheid
  4. Persoonlijkheidseigenschappen (NPV-J-2) voor kinderen van 9-16 jaar.
    Inadequatie, Volharding, Sociale inadequatie, Recalcitrantie, Dominantie
  5. Theory of Mind (TOM-test-R) voor kinderen van 5 – 12 jaar. ASS.
    Meten van sociale cognitie.
  6. Sociaal-emotioneel functioneren (SEV) voor kinderen van 4 t/m 18 jaar.
    Screening ADHD, ASS, opstandig gedrag, angst
    Het doel hiervan is om een passend advies te geven.

        Werkwijze
        Intakegesprek,onderzoek,adviesgesprek,eventuele vervolgtraining

Informatie Onderzoek

 

Vanuit Het Torenkamertje kunnen wij onderzoek doen naar:

  • WISC III
  • ADHD / ADD
  • ASS (Autisme Spectrum Stoornissen)

Het doel hiervan is om een passend advies te geven.

Heeft u vragen?

Heeft u nog vragen of opmerkingen over het onderzoek? Dan kunt u uw vraag of opmerking hier kwijt, of u kunt bellen naar 0317 750 209 of 06 171 977 92.

 

2018-11-02T08:33:44+00:00